Monday, January 16, 2006

Vanuit Oaxaca

Een eerste berichtje uit Mexico. Cliché, maar het lijkt alweer alsof ik een week op pad ben na 2 dagen Mexico Stad en 1 dag onderweg naar Oaxaca (lees Oagaka).
De eerste twee dagen in M. City waren relaxed. Naar het plein (Plaza de la Contitucion), Palacio Nacional en Teotihuacan geweest. Dit laatste is zeer spectaculair: aan de `dodenweg` liggen de piramides van de zon (70m hoog) en de piramide van de maan (iets lager). Perfecte symmetrie. Echt de moeite waard. Nu moet ik natuurlijk de hele geschiedenis gaan vertellen dat deze piramides de eerste en grootste piramides waren die ze in Mexico gevonden hebben met 125.000 inwoners en dat de bevolking Azteken waren, maar ik ben zo´n geschiedenisleek en heb te slecht opgelet (en ingelezen), dat ik voorstel om de waarheid nog uit te zoeken als ik m´n lonely planet meeneem naar het Internetcafé.
Zeker is dat ik later wat foto´s zal bijvoegen en dat het spectaculair was om te zien.
Morgen een busrit van 12 uur, maar hierover en over de dag van vandaag (17 januari) later meer.

No comments: